HMS-EDS Platform

HMS-EDS PLATFORM - HMS/EDS en nu... - Therapie, medicatie en behandelingen
HOME veelgestelde vragen neem contact met ons op

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Marbie
BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010, 15:50:14 
Ik heb een tijdje terug van iemand gelezen dat zij via een oefening het bekken recht kon krijgen.
Ik heb het weleens aan mijn fysio gevraagd en die keek me wazig aan, dus nu vraag ik me af wie die oefening weet??

leisje
BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010, 16:00:20 
moet je dan ook niet precies weten naar welke kant het scheefstaat? en evt. voor of achter je bekken / si scheef gegaan is? Ik word regelmatig weer recht in de rails gezet en af en toe is het een drukkert aan mijn kont(en niet altijd dezelfde bil :oops: ;) )en ook als het naar voren of achter is geschoten word er van boven voorzichtig op gedrukt dat het weer op plek schuift en dat ook niet altijd dezelfde kant.
Ik kan het zelf dus niet voelen wat het moet zijn hiervan, weet alleen dat ik oplopend all over pijn krijg. (of moet ik beter opletten en het wel kunnen voelen?)

Marbie
BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010, 16:11:44 
Bij mij is het altijd dezelfde kant die scheef gaat.
Op zich is het niet moeilijk om het bekken recht te krijgen, als mijn man me even een handje helpt. Maar als hij werken is en ik 's ochtends al met een scheef bekken loop, dan wil ik liever niet wachten totdat hij 's avonds thuis is. Als ik zo lang moet wachten gaat mijn wervelkolom ook helemaal scheef. Vandaar dat het fijn zou zijn als ik zelf een oefening kon doen.
Ik heb wel een trucje geleerd van de chiropractor om het zelf met opgerolde handdoeken weer recht te krijgen, maar dat blijft toch ook niet zo lang zitten.

Als mijn bekken wordt rechtgezet dan krijg ik links van boven altijd een duw en rechts aan de onderkant van mijn bekken. En soms een duw op m'n SI gewricht.

paulien1983
BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2010, 06:23:13 
Hey Marbie,

Dat was ik...
Ik heb ooit eens (5 jaar terug) die oefeningen gekregen. Maar daar is bijzonder weinig van over gebleven. Maar ik heb de laatste weken zelf ook weer ontzettend last van mijn SI-gewricht/bekken, dus als mijn fysio mij niet kan helpen woensdag dan neem ik weer contact op mijn met oude cesartherapeute. Zij heeft mij toen oefeneningen gegeven. Ik weet eigenlijk nu alleen nog de dingen die verlichten geven. Als ik pijn dan lig ik bijv op bed in de volgende houding: op mijn rug, mijn voeten tegen elkaar en mijn knieën naar buiten. Dit was ook de basis van 1 van de oefeningen, maar ja welke?? ;-)
Ik zal eens informeren bij mijn fysio of hij iets weet en mocht ik meer weten dan post ik natuurlijk even een berichtje.

Groetjes Paulien

Micki
BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2010, 08:00:04 
Ik heb van mn vorige fysio oefeningen gehad van ´cecile rost´http://www.youtube.com/watch?v=Ceu-tssI50I (wel erg op zwangerschappen gericht maar goed...) Daar heb ik helaas ook hulp bij nodig.
Nu heb ik het nagevraagd aan mn huidige fysio , wat ik moet doen als ik alleen ben . Het lukt me nog niet zo , maar het is wel een oefening, misschien werkt het bij jou.

Ga recht op een stoel zitten, benen 90 graden. Nu ga je heel voorzichtig een voet in de grond duwen (beetje weg duwen, bijna zonder dat je het ziet) daarna de ander en herhaal.
Zo worden je bekken een beetje heen en weer geschoven ten opzichte van elkaar en kunnen ze misschien hun weg weer vinden naar de goede plek.
:scratch: snap je...

Marbie
BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2010, 13:45:50 
Bedankt voor jullie reakties!
Ik zal de oefening eens proberen. Het is in ieder geval niet moelijk :mrgreen:

Marbie
BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2010, 21:06:32 
Ik heb een oefening gevonden op YouTube.
http://www.youtube.com/watch?v=zxD3ufaK7Co&NR=1
Misschien dat jullie er wat aan hebben.

Micki
BerichtGeplaatst: di 11 mei 2010, 09:31:01 
:D tja... hoe makkelijk kan het zijn, misschien dat die oefening een beetje hetzelfde doet als die ik geleerd heb.
Ik vind het alleen zo moeilijk om te bepalen welk been te doen, ik voel dat ik scheef sta, maar hoe :weetniet:
En als fysio zegt...ja..nu sta je helemaal recht voel ik.......scheef, tja daar kan ik dus niet echt op vertrouwen.

:scratch: ik denk dat ik maar gewoon probeer scheef te lopen/zitten /liggen....altijd goed :lol:

Marbie
BerichtGeplaatst: di 11 mei 2010, 10:13:59 
Als je lange tijd scheef gelopen hebt, dan registreren je hersenen dit als normaal. Als je dan ineens recht gezet wordt door iemand dan registreren je hersens dit als niet normaal en heb je het gevoel dat je nog steeds scheef staat.
Heel herkenbaar!!
Bij mij is het altijd hetzelfde been dat korter wordt, oftewel dezelfde kant van het bekken dat scheef gaat. Dus ik ben wel blij met deze oefening. Ik weet nog niet hoe lang het blijft zitten, maar dat zien we dan wel verder.
Als iemand anders nog oefeningen weet dan hoor ik die ook nog graag hoor!
Misschien dat de ene oefening beter werkt dan de andere :weetniet:

Marbie
BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2010, 18:54:56 
Ik ben al dagen filmpjes aan het kijken op Youtube en heb weer een goede oefening gevonden.
Deze werkt bij mij heel goed :D
http://www.youtube.com/watch?v=fGbkpGiLS1c

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur